Jeugdclubs en zondagsschool

Jeugdclub Sjaloom

Zondagsschool

Bijbelclub Gideon

Bijbelclub Gideon is bedoeld voor jongeren en ouderen met een verstandelijke beperking. Ieder twee weken, op dinsdagavond, komt de club bij elkaar in een zaaltje in Graafzicht.

Op onze clubavonden luisteren we naar een geschiedenis uit de Bijbel, bidden we en zingen we met elkaar. Er zijn vrijwilligers om deelnemers te brengen en weer op te halen.

Voor meer informatie kan contact opgenomen worden met één van de clubleidsters, Mw. M. Verheul, telefoon (0184) 691118 of e-mail : mverheul@kliksafe.nl

Jeugdclub Immanuël

Beste jongens en meiden!

Zit je in groep 7 of 8 van de basisschool of in klas 1 of 2 van het voortgezet onderwijs, kom dan naar Jeugdclub “Immanuël”. Met elkaar willen wij uit de Bijbel lezen en ontdekken wat Gods Woord vandaag tot ons te zeggen heeft. Na een pauze gaat de clubavond verder met een ontspannen programma. We doen een leuk spel of gaan iets actiefs doen. Zorg dat jij er bij bent!
Onze clubavonden zijn voor groep 7 en 8 op de woensdagavond en voor klas 1 en 2 op de donderdagavond van 19.15 uur tot 20.45 uur. De clubavonden worden één keer in de twee weken gehouden in Diakonia, vanaf eind september tot Pasen.

Groep 7 / 8
Mirjam Meerkerk, voorzitter – Reigerstraat 3, 06-12140668, e-mail: mirjam_vandenheuvel@hotmail.com,
Elise Luthart, secretaresse – e-mail:  immanuel1@hervormdbleskensgraaf.nl
Marina Stuij, penningmeester – e-mail: marinakornet@hotmail.com

Klas 1 /2
Theo Kok, voorzitter – Meulenbroek 23 – e-mail: theomarieke@hetnet.nl
Anne Nugteren , secretaresse – Meulenbroek 10 – e-mail: famnugteren@solcon.nl
André Verheul, penningmeester – Wilgenpad 21 – email: verheulandre@gmail.com

Jeugdclub Sjaloom

Sjaloom is dé jeugdclub (14-16 jaar), van de Hervormde Gemeente van Bleskensgraaf, waar we jou hopen te ontmoeten, maar vooral waar jullie elkaar kunnen ontmoeten! Er is ongeveer één keer in de twee weken een clubavond van 20.00 – 22.00 uur, meestal in Diakonia.

De avonden van Sjaloom hebben naast heel veel lol, gezelligheid en ontspanning (spel, creativiteit, lekkers) ook een moment van met elkaar praten en nadenken over verschillende onderwerpen. Uiteraard kijken we wat de Bijbel ons over die onderwerpen zegt.

Het is jullie club en daarom staan we open voor jullie ideeën! Voel je welkom: doe en denk met ons mee, zodat het jullie place to be wordt!!

Hans Mouthaan, voorzitter – Zwaluwstraat 20 – e-mail: mouthaan_13@hotmail.com
Lisette den Hartigh, secretaresse – Kerkstraat 45 – e-mail: ben-liset@kpnplanet.nl
Arie van Genderen, penningmeester – Meulenbroek 14b – email: arie@genetic.nl

Zondagsschool ‘Laat de kinderen tot mij komen’

Wij komen iedere zondagmiddag bij elkaar in de School met de Bijbel, Korenbloemplaats 4, van 14.00 tot 15.00 uur. Kinderen van 4 tot en met 11 jaar zijn dan van harte welkom. De zondagsschool maakt voor haar vertellingen gebruik van het Bijbelrooster van de Zondagsschoolbond. De indeling van dit zondagsschooluur is: eerst zingen en gebed, dan wordt de laatst gehouden vertelling teruggevraagd. Daarna wordt er een Bijbelverhaal verteld en de geleerde psalm of tekst overhoord.

Aan het eind wordt een verwerking gedaan (zingen, een quiz o.i.d.). Het Kerstfeest vieren we in de kerk. Voor de oudste kinderen is er dan de afsluiting waarbij zij een Bijbeltje ontvangen.

Zo zijn er ook vieringen op de 1e Paasdag of 1e Pinksterdag. Vanzelfsprekend zijn de gemeenteleden ook welkom tijdens de vieringen met Kerst, Pasen of Pinksteren.

Hr. H. de Jongh, voorzitter – (0184) 641781 – e-mail: hansdejongh25@hotmail.com
Mw.  E.M. Westland-Zwijnenburg,  secretaresse  – (0184) 692950  e-mail: henmwestland@gmail.com
Mw. A. Damen-de Groot, penningmeester – e-mail: agaathdamen@hotmail.com